اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 

شنبه، 31 مردادماه 1388  سخنی با دوستانم /مسعود شجاعی

به نام خدایی که در این نزدیکی است
هدف از برگزاری جلسه ای تحت عنوان هم اندیشی درباره دوسالانه کاریکاتور با حضور برخی از هنرمندان مطرح و برجسته کاریکاتوریست، پیدا کردن راه کارهایی جهت جلوگیری از تفرقه و کدورت و ا یجاد تفاهم در این ارتباط بود.
در ابتدای این جلسه نیز اعلام کردم که سرمایه اصلی من، دوستان هنرمندم می باشند و در تلاشم تا زمینه ای برای حل این مشکل با هم فکری این عزیزان برای برون رفت از این وضعیت پیدا شود.
بدیهی است خانه کاریکاتور متعلق به همه هنرمندان کاریکاتوریست ایرانی است و بنده نیز اگر تا به حال مسئولیتی در این باره داشته ام خود را خادم و خدمتگزار این جامعه هنری می دانم. قبلا نیز عرض کرده بودم، خانه کاریکاتور به عنوان یک مرکز تخصصی غیردولتی وقایع اخیر را سوای اعلام نظر در مورد مسببین آن محکوم کرده و ابراز همدردی خود را با آسیب دیدگان این وقایع اعلام می دارد. بدیهی است هیچ انسان آزاده ای از آسیب دیدن همنوع خود خوشحال نمی شود.
و همچنین با احترام به آرا و نظرات مخالف، به نظر می رسد که کشیدن مسائل به حاشیه، جز ضرر و دامن زدن به کدورت ها، شکل دیگری پیدا نخواهد کرد.
اما متاسفانه به نظر می رسد، در متنی که در سایت ایران کارتون ارائه شد، مسائل مطروحه موجبات ناراحتی و دلخوری بعضی از دوستان را فراهم کرد. لذا در اقدامی یکجانبه کل مطلب را حذف کردم.
در عین حال با پوزش از درج مطلب مطروحه در جلسه فوق الذکر، از هنرمندان و دوستان حاضر در جلسه امیدوارم در اولین روز از ماه مبارک رمضان مرا حلال نموده و از خداوند منان می خواهم تا در این روزهای عزیز دشمنی ها به دوستی، کینه ها به یکرنگی و دوری ها به پیوند تبدیل شوند. از این به بعد نیز شخصا هدایت سایت ایران کارتون فارسی را به عهده می گیرم و خوشحال می شوم در این ارتباط مرا یاری نمایید.
لازم به ذکر است که بنده در این مدت به علت عدم حضور در خانه کاریکاتور (به واسطه حضور در داوری چین و مسافرت) به هیچ وجه مصاحبه حضوری با هیچ کجا نداشتم و در گفتگوهای تلفنی، متاسفانه ارجاع من به مطلب مورد اشاره باعث شده تا این تصور پیش آید که بنده با جراید مصاحبه داشته ام. لازم به ذکر است مطالبی که از طرف من در ظرف ماه های گذشته در جراید منتشر شد صرفا ارجاع به سایت ایران کارتون فارسی بود و بدیهی است که هر خبرنگار نشریه ای برداشت شخصی خود را از این ماجراها منتشر کرده است. تا اطلاع ثانوی نیز با هیچ خبرگزاری یا رسانه ای مصاحبه نخواهم کرد.
سید مسعود شجاعی طباطبایی
shojait@yahoo.com

نظرات

مرتضی خسروی 16:13 @ Sat, 22 Aug 09

درود
جناب شجاعی طباطبايی عزيز
انتشار کامنت ها٬شيوه نگارش متن هم انديشی در مورد تحريم دوسالانه...انتشار کارتون ها و کاريکاتور های اين چند وقت اخير سايت باعث رنجش خيلی ها شده...حال اين خواسته يا ناخواسته اتفاق افتاده...هيچ انسان سالم و اهل انديشه ای را سراغ ندارم که با تغيير مخالف باشد.زمان ان فرا رسيده که حسن نيت هميشگی خود را نشان داده و با مردم همدردی کرده و خون شهدای عزيز وطن را ارج نهاده و عکس العمل نشان دهيد.حقير حداقل انتظار داشتم دستخط خاص شما را در اثری ببينم که در واکنش به ريختن خون برادران و خواهرانم حيرانی و درد را ترسيم کرده باشد.فکر ميکنم اين می تواند شروع يک حرکت تازه برای برادری و دوستی کارتونيست ها باشد.از همه کارتونيست ها خواهش ميکنم در برابر ريختن خون هموطنان واکنش نشان داده و از اين فرصت پيش آمده توسط مديريت سايت بهره برده و صفحات سبز اين گالری مجازي را جايگاهی کنيم برای نشان دادن بقای قداست قلم ها... .باشد که رسالت اين هنر پا برجا بماند.


محمود 18:29 @ Sat, 22 Aug 09

آقاي خسروي زنده باد به غيرت شما


احسان گنجي 19:43 @ Sat, 22 Aug 09

آقاي شجاعي عزيز. حسن نيت شما رو درك مي كنم اما ارائه گزينشي گزارش كاري است كه صدا و سيما براي مخاطبان عام انجام ميدهد و ممكن است در تحريف افكار عمومي موفق هم باشد اما ايران كارتون مخاطبان خاص و حرفه اي دارد. اينجا نمي شود مثل بيست و سي زرنگي كرد. بچه هاي كاريكاتوريست خودشان تلفني با هم ارتباط دارند و معني دروغ را هم خوب مي فهمند. آنها اين را هم خوب مي دانند كه دروغگو دشمن خداست پس بهتر است به فكر نام نيكو براي خود باشيم.
اين كامنت همچون كامنهاي قبلي من حاوي هيچ نكته غيراخلاقي نيست و از آقاي زاهدي مي خوام اين كامنت را مثل كامنهاي قبلي من حذف نكند و آن را كامل درج كند چون اين رفتار هم از نظر من آنقدر زشت است كه اگر ببينم ادامه پيدا كند درباره آن مطلب مفصلي مي نوسيم و دروبلاگ خودم ، پرشين كارتون و هرجاي ديگه منتشر مي كنم
-----------------------------------------------------------------------
دوست گرامیم آقای احسان گنجی از این به بعد هر دوسایت فارسی و لاتین را خودم پاسخگو هستم.
شما را هنرمندی صاحب منطق می دانم و منتظر نظراتتان هستم..


shah 20:58 @ Sat, 22 Aug 09

سلام جناب شجاعی
مگر همين شما نبوديد که وبلاگتان با مطالبی در مدح احمدی نژاد او را تبليغ ميکرديد!
-----------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
اولا من دو هفته قبل از انتخابات نظرم را در وبلاگ شخصی ام درج کردم که به هیچ عنوان ماجرای مداحی در آن صدق نمی کرد
ملاک من برای انتخاب فرمایش امام بود که اگر بیگانگان از شما تعریف کردند بدانید یک جای کارتان ایراد دارد و اگر بد گفتند بدانید که کارتان درست است.
تلویزیون آمریکا، بی بی سی و آلمان در طول هشت سال دفاع مقدس حتی حاضر نشدند یکبار ولو یک درصد صدام را شروع کننده جنگ بدانند.
آلمان ، کشوری که بمب های شیمیایی اش هزاران زن و مرد بیگناه را کشت و روانه انواع بیمارستانها و آسایشگاهها کرد چه جوابی به این ماجرا دارد .
دوست من شما می دانستید داروی بچه های آسایشگاه اعصاب و روان یعنی کارابامازپین ( ضد تشنج ) و سورمونتیل که روزانه 25 عدد از آن را مصرف می کنم ساخت همان جایی است که مواد شیمیایی اولیه جهت ساخت بمب را در اختیار صدام می گذاشت!
لطفا سری به وبلاگم بزنید و بعد قضاوت کنید
مدتهاست که این مطلب حذف شده ، فقط کافیست از دوستانی که در طی این مدت ( بعد از انتخابات ) از وبلاگم دیدن کرده اند بپرسید.
شجاعی
www.shojait.blogfa.com


hadi 22:58 @ Sat, 22 Aug 09

خب من فکر میکنم بی انصافیه که به خاطر یکی نبودن نظرات سیاسی همدیگر رو در موضع اتهام قرار بدیم، من مطالب رو دنبال میکردم فکر میکنم اونطوری که دوستان میفرمایندم نیست.در نهایت فکر میکنم تحریم دو سالانه فقط به ضرر هنرمندان و گرافیک و آثار هنری تموم میشه، کاش بیشتر بیاندیشیم
---------------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
امیدوارم مواردی از این دست توهین به نظرات گروهی از هنرمندان امضا کننده بیانیه تلقی نشود
با احترام
شجاعی.


hoda 0:14 @ Sun, 23 Aug 09

به نظر می رسد این ماجرا پیچیده تر از این حرفها باشد ما منتظر موضع گیری آقای زاهدی در قبال این ماجرا در این سایت یا وبلاگ کاسنی هستیم
---------------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
متاسفانه در این سایت دیگر من پاسخگوی هنرمندان هستم ! و به طور قطعاآقای زاهدی مختار است در وبلاگ خود
نظراتش را بنویسد.
شجاعی


مـــــهــــــدی 1:31 @ Sun, 23 Aug 09

یادش بخیر:
خودش خیلی آدم خوبی بود!
هم اینکاره بود و هم درد آشنا..
خوشحال می شدیم وقتی می دیدیم خوب کسی مدیر شده....اما
یک روز به سفر رفت و در همان ایام هم جنجالی به پا شد! همه دوستانش از او رنجیدند چون کسانی از جانب او فتوا میدادند که خودش انتخاب کرده بود!!
هرچه دوستان می خواستند کامنت بگذارند و نظراتشان را بیان کنند - دروازه بان ها - نمی گذاشتند و آنچه خودشان صلاح می دانستند انجام می دادند.. عاقبت کار خیلی بالا گرفت طورریکه هم اندیشی هم دردی از دردها کم نکرد!!
آنچه نباید بشود شد:
کدورت دوستان افزود- به دوسالانه ها بدبین شدند- تفرقه ایجاد شد- یکرنگی کم رنگ شد و.... همه ی اینها وقتی پیدا شد که برای دیدن مرغ چینی رفته بودم اما افسوس که جانشینان بی کیاستم بلبلان میهنی را سر بریدند!!
همه دوست داشتند بجای آنکه ایران کارتون نقش سخن گوی دولت را ایفا می کرد فقط می توانست نقش خودش را خوب انجام می داد..!
هنوز هم دوستتان داریم..


من 3:00 @ Sun, 23 Aug 09

آقای "شاه". چرا بی منطق حرف می زنید؟ خب دوست داشتن از احمدی نژاد حمایت کنند. از کسی مگه باید اجازه بگیرن؟ لازم نیست کسی وبلاگ شما رو ببیند آقای شجاعی. شما انسان بسیار خوبی هستید چون محترم هستید. لحن سخن شما محرمانه است
البته من از شما کلا شاکی هستم. به طور خلاصه بگم که مگر شما ماهواره نگاه می کنید که این قضاوت رو درباره بی بی سی دارین؟ همین بی بی سی تنها جایی بود که این اواخر می شد بهش اعتماد کرد. احتمالا انتظار ندارید که ما تلویزیون نگاه کنیم!
و اینکه مگر این همه هموطنان شما از آقای موسوی حمایت نکردن؟ این ها هم بد بودند؟ عامل دشمن بودند؟
شنیدم بیمار هستید نگران شدم. الان حالتون چطوره؟
-----------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
شما بسیار لطف دارید
آقای شاه هم نظرش را گفته و باید به نظرات دوستان احترام گذاشت و با دلیل و منطق به دنبال جواب بود.
بله من ماهواره نگاه می کنم.
من عرض کردم دو هفته قبل از انتخابات با ملاکی که حضرت امام مشخص کرده بودند و با توجه به اینکه رسانه هایی که درسالهای سخت جنگ تحمیلی سکوت اختیار کرده بودند
( 58 کشور دنیا در مقابلمان ایستاده بودند و از 30 کشور دنیا از سومالی گرفته تا کشورهای حاشیه عرب اسیر جنگی داشتیم) و همه ما را مقصر و تجاوزگر معرفی می کردند و در مقابل مان صف کشیده بودند
بدون آنکه جسارتی نسبت به آقای موسوی یا طرفداران
ایشان داشته باشم ، صرفا نظرم را در وبلاگ شخصی ام که تنها عده ای معدود از آن بازدید می کنند اعلام کردم و آن اعلام نظر امام بود و لا غیر، آنهم نسبت به دشمنانی که سالها عنادشان به ایران ثابت شده بود
در خانواده من هم هر کس به کاندیدای مورد نظرش رای داد و رای هر کس دارای ارزش می باشد
از ابراز لطفتان بی نهایت ممنونم
خوبم عزیزم
ارادتمند شما
شجاعی.


بهزاد ریاضی 3:06 @ Sun, 23 Aug 09

جناب آقای شجاعی عزیز

آیا کنار گذاشتن عباس زاهدی بمعنی اینه که سیاست شما در مورد تحریم دوسالانه با آنچه در ایران کارتون فارسی گذاشته شده بود متفاوته ؟
من فکر می کنم کاریکاتوریست ها که همیشه شما رو دلسوز کاریکاتور ایران می دونستند منتظر حرکتی از طرف خانه کاریکاتورند که حس بشه به نظر امضا کنندگان بیانیه بها داده شده
-----------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
دوست گرامیم آقای ریاضی
همانطور که مستحضرید من در جلسه هم اندبشی با هنرمندان کاریکاتوریست
از اواسط جلسه به دلیل وضعیتم ،حالم بد شد و از دوستان اجازه خواستم تا
لحظاتی در اطاقم باشم که متا سفانه این لحظات به چند ساعت رسید.
در پایان جلسه جون حاضرین به اتفاق نظری واحد نرسیدند، بنا بر این شد که
گزارش این مسئله در سایت منتشر نشود.(که متاسفانه من ناظر بر این قضیه نبودم.)
که متا سفانه عکس آن به من منتقل شد.
که طبیعی است واکنش من به عنوان مدیر این مجموعه
کنار گذاشتن عباس زاهدی علیرغم میل باطنیم بود
خانه کاریکاتور متعلق به همه هنرمندان کاریکاتوریست است
و برای برون رفت از این مشکل به زودی
پیشنها داتم را به دور از حاشیه و برای ایجاد دوستی و تفاهم با شما عزیزان مطرح خواهم کرد
دوستدار شما
مسعود شجاعی



شاهین 10:44 @ Sun, 23 Aug 09

خیلی عاقلانه است که به تمام چیزهایی که در طول این سالها ساخته شده بی جهت بر چسب های نامناسب نزنیم و بر اساس برچسب های زده شده قصد تخریب این سرمایه ها را نداشته باشیم. من از همه دوستان تقاضا دارم در نګهداری سرمایه های مختلف جامعه تلاش نمایند. ما در هنګامی که از خشم به خود می پیچیم باز باید برای فردای خود و فرزندان خود سرمایه ها را نګاه داریم. متاسفانه تاریخ کشور ما به دفعات شاهد خشم داخلی چه از بالای هرم قدرت و چه از پایین هرم قدرت بوده و در هر وضعیت به تخریب دستاوردهای ګذشته پرداخته شده است. جدی ترین استدلال هم همان برچسب هاست که معمولا با کلمات مشخصی به یک موضوع اضافه می شود و در مورد آن تصمیم ګیری می شود اما در واقعیت نمی توان به سادګی برای آن موضوع عنوانی انتخاب کرد چرا که موضوعات در دنیای واقعی چند بعدی و پیچیده است. از تمام دوستان خوش فکر کاریکاتوریست تقاضای صمیمانه دارم که از تکرار مکرر تاریخ استفاده نمایند و برای ترقی جامعه ایرانیان از آن استفاده نمایند.


shah 12:16 @ Sun, 23 Aug 09

آقای شجاعی عزيز
آيا شما ديکتاتور نيستيد که از ابتدا بر تخت خانه کاريکاتور ايران نشسته ايد؟
-----------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
برای شکل گیری این خانه توسط شهرداری منطقه 3 با تلاش آقای بابایی
شهردار وقت زمینه برای تاسیس این مرکز فراهم شد.
دوسال ابتدای آن از طرف شهرداری آقای عوض وردی مسئول خانه بودند و من و دوستانم همکاری داشتیم.
از سال 1377 وقتی آقای عوض وردی به عنوان فرماندار چابهار
به آن شهر رفتند، از من دعوت شد تا در خدمت عزیزان کاریکاتوریست باشم.
فعالیتهای خانه را سعی کردم سامان بدهم ، اولین سایت تخصصی کاریکاتور در سال 2000 به زبان انگلیسی ،کلاسهای آموزشی (در دو سطح کودکان و نوجوانان)، نمایشگاههای انفرادی و حمعی از هنرمندان ایرانی و خارجی ، چاپ مجله ایران کارتون ( در حال حاضر به دو زبان انگلیسی و فارسی)،
، برپایی مسابقات بین المللی کاریکاتور به شکل اینترنتی تاسیس سایت فارسی ایران کارتون و... از اهم فعالیتهای من در این سالها بوده است.
تنها عشق من به بچه ها و فضای کاریکاتور باعث ماندنم در اینجاست. باید بگویم من از همان ابتدا نیروی رسمی اینجا نبودم و علاقه مند هم نیستم که به این شکل کارم را دنبال کنم.
150 ساعت حقوق دریافتی من است در صو.رتیکه بعضی ماهها بیشتر از 320 ساعت در اینجا حضور دارم.
اینجا در اطاقم واقعا یک تخت جا نمی گیرد.
آیا تلاش برای جریان سازی کاریکاتور در همه ابعاد آن دیکتاتوری است، آیا وقف کردن وقتم برای علاقه مندان به این هنر مترادف با این کلمه است؟
اگر هست بفرمایید کدام ابعاد آن اینگونه است؟
حرفتان روراست به دلم نشست، و واقعا در اندیشه رفتنم...
صرفا به یک مورد آن اشاره می کنم :تلاش برای ارسال 1000 شماره رایگان مجله ایران کارتون کار بسیار شاقی بوده وهست چون توجیه مدیرانی که دائم عوض می شوند و اصرار دارند که متناسب با نام سازمان فرهنگی شهرداری "تهران" تنها این مجله برای هنرمندان تهران عرضه شود آنهم نه به صورت رایگان کار بسیار مشکلی است.
به هر حال ممنون از هشدارتان


صادق 12:58 @ Sun, 23 Aug 09

دوستان عزیز
من فکر می کنم با با تغییراتی که ایجاد شده و اینکه آقای مسعود شجاعی هم در جریان خیلی از اتفاقاتی که در سایت فارسی ایران کارتون افتاده نبودن، و با توجه به وضعیت جسمی و روحی ایشون، دور از انصافه که بعضی از دوستان اینقدر تندروی می کنن، اجازه بدین همونطور که گفتن نظراتشونو بدور از حاشیه برای رفع کدورتها بزودی اعلام کنن


fd khl 14:53 @ Sun, 23 Aug 09

دوست عزيز اقای شجاعی.
ضمن تشکر از انتقاد پذیری و تحمل پذيري های گاه و بيگاهتان. مشکل اینجاست که ما دوست ودشمن را در عرصه خارجی و داخلی نمی شناسیم. جنابعالی در جبهه حنگیده و جانفشانی کرده اید اما مگر نمی دانید که در طول جنگ. بزرگترین حامی تسلیحاتی صدام. همان شوروی سابق بوده. تمامی میگها . توپولوف ها . موشکهای فراگ و اسکاد روسی که بر سر ملت ما می بارید. هنوز از ذهن ما نرفته است . شما به فرمایشات امام اشاره کرده اید مگر شعار انقلاب در ابتدا (نه شرقی نه غربی) نبوده؟ چه شد آن شعار؟ مگر همین کشور چین که جنابعالی هم اکنون درآنجا مشغول انجام رسالت کاریکاتوری تان هستید. اخیرا مسلمانان آنجا را قتل عام نکرد؟ مگر روسیه مسلماتان چچن را نمی کشد؟ در مرگ صدام مگر همین روسیه و لیبی و حماس و چاوز( دوستان فعلی ما) سوگواری نکردند؟ درست است که در زمان جنگ . آلمان و فرانسه و امریکا هم در کنار روسیه . از صدام حمایت می کردند اما بخش عمده چنین وضعی. به بی سیاستی و بی تدبیری ما باز می گشت که شرق و غرب را (در آن دوران جنگ سرد). علیه خود بسیج کرده بودیم! ایدئولوژی زدگی. افراطیگری و بی اعتنایی به منافع ملی . همیشه چنین مصایبی را به دنبال دارد که دودش به جشم ملت می رود. سوال من اینست شما که با بودجه بیت المال . در باره هولوکاست. فلسطین و غزه نمایشگاه کاریکاتور می گذلرید چرا یکبار در باره جنایات صدام در طول جنگ علیه مردم ما که هنوز عوارضش را حس می کنیم. نمایشگاه نگذاشته اید؟ در باره حملات شیمیایی صدام به سردشت. موشکباران مناطق مسکونی. کشتار زنان و کودکان معصوم کشورمان توسط صدام. نمایشگاه نگذاشته اید ؟ آیا این جنایات بیرحمانه. از خاطره ملت فراموش می شود؟ شما از سقوط صدام جنایتکار ( توسط هرکسی) متاسف می شوید و مجموعه کاریکاتور می کشید و شعار یانکی گو هوم سر می دهید! اما یک کاریکاتور علیه صدام نمی کشید. از هیتلر دفاع می کنید از صدام دفاع می کنید و خود را ایرانی و انقلابی هم می پندارید؟ با چنین دیدگاهی در باره کشتارهای اخیر بعد از انتخابات هم . طبیعی است که باید سکوت بکنید. می دانم این نوشته را در سایت درج نخواهیذ کرد اما به خاطر همان تحمل پذیری و آزاد منشی گاه و بیگاهتان . حداقل این نوشته را بدون پیش داوری و تعصب برای خود بخوانید باور کنید ما نفع شما را می خواهیم. . در خلوت خود نوشته را بخوانید و در سیلستهای خانه کاریکاتور تجدید نظر کنید. و مثلا در باره موضوعاتی چون: دریای خزر و یا سقوط هواپیماهای توپولوف هم نمایشگاه بگذارید!! والسلام
----------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
عزیزم مطمئنم که نمی دامید که اولین نقاشی های دیواری با موضوع جنگ تحمیلی و صدام را در سال 1360 در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران کار
کردم که تعداد آن به 22 دیوارنگاره رسید.
این ماجرا به دلیل ابعاد بزگ دیوارها 2 سال طول کشید ولی با آمدن جناب آقای طارق عزیز وزیر امور خارجه صدام (جنایتکار جنگی) یک شبه همه این کارها پاک شد!
بعد از آن تا آخر جنگ تحمیلی در نشریه اطلاعات هفتگی صفحه ثابتی داشتم که غالب کارهایم درباره صدام و مدافعانش بود.
با همدلی دوستانم نیز کاریکاتورهایی در غالب پوستر کار کردیم که در 4000 پایگاه و مسجد در سراسر ایران به نمایش درآمد.
همچنین بعضی از این طرح ها را در شهر بوکان بر روی دیوارهای شهرداری این شهر کار کردم.
برای اینکه مجاب شوید که در کارهایم نگاهم به روسیه نیز بوده است ،یکی .از طرحهایم را در پست بعدی (اختصاصی برای شما می گذارم)
قتل عام در چین را هم مثل همه شما محکوم می کنم. .
هیچ انسان آزاده ای از کشته شدن هم مسلکش در هیچ کجای دنیا خوشحال نمی شود.
یکی
شوروی همین حالا هم سیاست دو پهلویی را پیش گرفته که برای من این سیاست سودجویانه کاملا روشن و مفهوم است.
لطفا با سند بفرمایید کی از هیتلر دفاع و صدام دفاع کرده ام؟
هم اکنون نیز در مجموعه روایت فتح با موضوع جنگ تحمیلی کارهای بزرگی در حال انجام شدن است که بنده افتخار عضویت در هیات مشاور آن را دارم.
در ارتباط با مسائل اخیر هم سکوت نکرده ایم و در همین مطلب نسبت به این مسائل موضع خود را شفاف بیان کرد ام
من هم از شما می خواهم کمی به موضع گیری های خصمانه دو دولت آمریکا ( رادیو آمریکا) و انگلیس ( بی بی سی پرشین ) توجه کنید.
واقعا اگر اینها مدافع ملت ما بودند چرا در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک جمله در محکومیت
صدام نگفتند. من هم شما را در خلوت خود به مداقه بیشتر دعوت می کنم.
با تشکر
شجاعی
.


zakeri alireza 14:54 @ Sun, 23 Aug 09

جناب شجاعی عزيز سلام.
خسته نباشيد از اين همه حرف و سخن. واقعاْ بخاطر اين همه انرژی که شما بخرج ميدهيد غبطه می خورم و دیگر اینکه آقای زاهدی ديگر مدير بخش فارسی ايران کارتون نيست، بسيار ناراحت شدم.
در واکنش نسبت به این بیانیه حرفهای فراوانی دارم و حتما میدانی که خود من هم از آسیب بی‌نسیب نبوده‌ام، اما وقتی خوب که سبک سنگین می‌کنم می‌بینم این حرفها ضربه‌ی بیشتری به کاریکاتور این کشور می زند. مگر فراموش کرده ایم که این افراط‌ها چه بلابی بر سر کاریکاتور مطبوعاتی آورد. مطبوعات اعتمادشان از کاریکاتور جدا کم شده است.
مدتی بود که تصمیم جدی داشتم که دیگر در دوسالانه کاریکاتور شرکت نکنم، زیرا در این دو دوره ‌ي اخير نه کارهایم در کاتالوگ رفت و نه به دوسالانه راه پیدا كرد. ( خود من هم مثل خیلی ها از اين اتقاق حیرت کردم) شرکت در جشنواره‌ای که پس از دو دهه هیچ جایی در لیست برندگان نداری، اخيرا هم كه كارهايت كامل حذف مي‌شوند، چه معنی دارد که شرکت کنی.
اما آقای شجاعی عزیز، اکنون شرم دارم که بخواهم به هر دلیلی، در جشنواره‌ای که انسان شریفی مثل شما در راس آن قرار دارد، يا اين همه هجمه به شخص شما، در دوسالانه حضور نداشته باشم. حتی اگر کارم به هر دلیلی حذف و ممیزی شود.
مسعود عزیز اگر در لیست شرکت کنندگان نبودم من را مقصر ندانی. ممکن است اتفاق دوسالانه قبلی به هر دلیلی تکرار شود.
جناب شجاعی عزیز ، برایت صبر ، سلامتی و موفقیت آرزو دارم و دعاگویت هستم.


بهروز 18:41 @ Sun, 23 Aug 09

سلام خسته نباشين
مسابقه بين المللی ترس هنوز پا برجاست يا نه؟
--------------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
بله پابرجاست
اما نقطه نظراتی در اینباره دارم
که بزودی خدمت عزیزان عرض می کنم
با تشکر
شجاعی


کسری عباس آبادی 19:09 @ Sun, 23 Aug 09

مطمينا نظر ما انتقاد از طرفداری آقای شجاعی از هر کس و چيزی نيست . کار ما اعتراضی ست به وقايعی که باعث رنجش خيل عظيمی شده و چه خوب که ايران کارتون به دست صاحبش افتاد از آقای زاهدی هم کمابيش تشکر ميکنيم . از آقای شجاعی هم ممنونم که نظرات را آنگونه که بايد بر سايت ميگذارند و پاسخ ميدهند احتمالا
--------------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
اعتراض شما قابل درک است و ارزشمند
احتمالا وجود ندارد ، خود من پاسخگوی عزیزان می باشم
شجاعی


مهناز 20:16 @ Sun, 23 Aug 09

آقای شجاعی من همه اين گرفتاريها را زير سر شما ميدونم . خيلی شجاعانه بگيد من اشتباه کردم و متن گزارش را با تاييد خودم روی سايت گذاشتم . اينقدر بخاطر کامنت هايی که از شما تعريف می کنند خوشحال نباش . ادامه اين کامنت ها شما رو از اين ماجرا تبرئه نميکنه
---------------------------------------------------------------------------با اهدای سلام
متن گزارش با تایید من روی سایت گذاشته شد. اما،
از اواسط جلسه به دلیل وضعیتم ،حالم بد شد و از دوستان اجازه خواستم تا
لحظاتی در اطاقم باشم که متا سفانه این لحظات به چند ساعت رسید.
در پایان جلسه جون حاضرین به اتفاق نظری واحد نرسیدند، بنا بر این شد که
گزارش این مسئله در سایت منتشر نشود.(که متاسفانه من ناظر بر این قضیه نبودم.)
که متا سفانه عکس آن به من منتقل شد.
اما قبول دارم که من به عنوان مسئول باید دقت بیشتری می کردم.
و شجاعانه عرض می کنم اشتباه کردم
و از این بابت از دوستان گرامیم پوزش می خواهم.


اشکان 22:41 @ Sun, 23 Aug 09

فقط یک سؤال دارم:
آیا خانه‌ی کاریکاتور برای همدردی با آسیب‌دیدگان و داغ‌داران حوادث اخیر بیانیه یا چیزی شبیه به آن صادر کرد یا نکرد؟ لطفاً با تفصیل. جواب به همین سؤال و البته با دقت در لحن آن جواب، می‌توان جواب بسیاری از سؤال‌های پرسیده شده و پرسیده نشده را داد.
ضمناً آقای شجاعی، جدای از مسائل سیاسی من همیشه عاشق کارهای شما بوده و هستم. کیهان کاریکاتور برایم همیشه جدای از مسائل سیاسی یکی از جذاب‌ترین نشریات کشور است. خسته نباشید
---------------------------------------------------------------------------دوست گرامیم آقای اشکان
با اهدای سلام
فکر می کنم در همین مطلب موضع گیری ما کاملا مشخص است
مصائب و مشکلات اخیر را درک می کنیم وهمدردی خود را با مردمی که دچار ناملایمات جدی شدند را اعلام می کنیم.
از ابراز لطفتان به خدمتگزارتان ممنونم
و از بذل توجه تان نسبت به کیهان کاریکاتور نیز صمیمانه سپاسگزارم
موفق باشید..
.


موسی 0:10 @ Mon, 24 Aug 09

با عرض سلام خدمت همه
ازتون درخواست می کنم که گزینشی برخورد نکنید(مثل روند گذشته) و این نظر منو روی سایت بزارید.
خواستم پیشنهاداتی بدم اول اینکه جناب شجاعی با موضع گیری جدید شما از و کامنت های بچه ها مشخص می شه که واقعا تغییراتی ایجاد شده، حال خواهش می کنم که هم آقای شجاعی فضایی ایجاد کنن و هم دوستانی که تا الان به دلایلی نظراتشونو رو سایت دیگه ای منتشر می کردن از این به بعد روی همین ساین ارائه بدن، من نمی خوام توهینی به مسئولین اون سایت بکنم اما کاراشون واقعا بدون غرض ورزی نیست و صلاحیت ارائه نظرات این همه هنرمند را نداره. دوم اینکه آقای شجاعی یه توضیحی بدن که چرا اینهمه بچه های کاریکاتوریست از نحوه برخورد مسئول قبلی سایت فارسی ایران کارتون اینهمه دلخورند و چرا این سایت که تریبون همه کاریکاتوریست هاست باید جولانگاه رفتار نسنجیده و خودسرانه اون آقا شده باشه که قضیه را اینقدر پیچیده کنه
از دوستان کاریکاتوریست هم خواهش می کنم اگر نظر آقای شجاعی مساعد بود نظراتشونو با در نظر گرفتن یک سری مسائل روی همین سایت که متعلق به خودشونه ارائه بدن.
با امید رفتار محترمانه از طرف همه
-----------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
دوست گرامیم آقای موسی
من قبول دارم که به عنوان مسئول باید دقت بیشتری می کردم
بنابر این در اینباره
مسئول اصلی من هستم.
خوشحال می شوم از نظرات همه دوستان استفتده نمایم
با تشکر از بذل توجه شما .


محمد رسولی 11:27 @ Mon, 24 Aug 09

آیا این عذرخواهی تضمینی است برای عدم حمله مجدد ایران کارتون به همکاران مستقل،یا مانند عذرخواهی های قبلی موقتی است؟!
من کارتونیست نیستم ولی رویدادهای این دو سایت را دنبال میکنم.بسیار دوست دارم نظرتان را بدانم
---------------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
قطعا ایران کارتون به دنبال ایجاد تنش نبوده و نیست و هر مطلبی که در این سایت درج شد و احساس شد که ممکن است به این تصور دامن بزند نیز حذف شد.
در حال حاضر جامعه هنری ما نیاز به دوستی و همدلی دارد.
مطمئن باشید دیگر هیچ مطلبی که حس ناخوشایندی در اینباره ایجاد کند در سایت منتشر نمی شود.
از توجه صمیمانه تان ممنونم
شجاعی


سعید. ن. 11:40 @ Mon, 24 Aug 09

آقای شجاعی شما در جوابتان به مهناز ، به تلاش برای جریان سازی کاریکاتور در همه ابعاد آن ، و ارسال 1000 شماره رایگان مجله ایران کارتون و ... اشاره کرده اید آیا در مقابل وجدانتان واقعن به این حرف اعتقاد دارید و روی آن پافشاری می کنید ؟ آیا اسامی هنرمندانی به ذهنتان نمی آید که احیانن غیر خودی بوده اند و هرگونه کمک و پشتیبانی از آنها حرام؟
---------------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
دوست گرامیم آقا سعید گرامی
عزیزم من که کسی نیستم
دوستان هنرمندم را هم به خودی و غیر خودی تقسیم نمی کنم
خدا ی مهربان با آن همه عظمتش می گوید صد بار اگر تویه شکسته باز آی...
من گناهکار در چه مقامی هستم که بخواهم از خودم فتوا صادر کنم و
مطوئنم تاریخ در اینباره قضاوت خواهد کرد.
وظیفه من به عنوان مسئول خانه کاریکاتور پشتیبانی از همه هنرمندان کاریکاتوریست ایرانی است
دوستدار شما
شجاعی.


سید محمود 11:50 @ Mon, 24 Aug 09

سلام آقای شجاعی عزیز
لطفاً صریحاً نظرتان را درباره بایکوت چندین ساله بعضی از ارزشمندترین کارتونیست های ایرانی بگویید
امیدوارم کامنت بنده مانند قبلی ها به زباله دانی سایت واریز نشود
---------------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
به نظر من دوسالانه حداقل در سالهای گذشته یکی از جریان ساز ترین
رویدادهای هنری ایران بوده است
هر کسی که علاقه مند به شرکت در آن نبوده یا صریحا اعلام کرده یا کاری برای دوسالنه عرضه نکرده است.
چون تصمیم بر آن دارم که به هیچ وجه جو تنش ایجاد نشود
خواهشمند است مرا از جواب به این سوال معذور بدارید
دوستدار شما
شجاعی


سام 12:13 @ Mon, 24 Aug 09

سلام آقای شجاعی تا امروز متعقد بودم افرادی که به فکر و در تب و تاب مظلومان در دیگر نقاط کره خاکی هستند می بایست انسان های آزاد اندیشی باشند ولی گویا اشتباه می کردم گویا این حمایت ها به دلیل دفاع از مظلومیت نبوده است. انسان هایی که در این مدت کشته شدن و به جان مال و ناموس آنها تجاوز شده هموطن شما هستند و از فلسطینی ها مظلوم تر و بر بنده و شما نزدیک تر .ابداْ برایم قابل فهم نیست شما که در دفاع فلسطینان چنان می کردید حال دربرابر برادران و خواهران موضعی پیش گرفتید که ناخود آگاه فعالیت گذشته شمارازیر سئوال می برد آقای شجاعی محکوم کردن کافی نیست
-----------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
برادر گرامیم آقای سام
شما بفرمایید چکار باید بکنم
اولا اینجا زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است
کافیست کاری که شما می فرمایید انجام شود و فرضا نمایشگاهی در اینباره برپا شود
فکر می کنید بلا فاصله چه اتفاقی می افتد؟
تجسم آن را به ذهن خلاق و هنرمندانه تان می سپرم
من به عنوان خدمتگزار شما در خانه کاریکاتور پیگیر کارهای هنری این مجموعه بو ده ام
این نکته ای که در ارتباط با فلسطین می فرمایید یک جنایت 60 ساله است که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد
در نهایت مگر من در مقابل برادران و خواهرانم چه موضعی گر فته ام؟
چه کاری جز محکوم کردن از من بر می آید به من یگویید ؟
همانطور که قبلا هم عرض کرده بودم پیشنهاداتی در دست تهیه دارم که به زودی ارائه می کنم.
شجاعی
، .


امير تبريزي 12:14 @ Mon, 24 Aug 09

در نقد هم شمشير را از رو نبنديد. از حوصله آقاي شجاعي تشكر ميكنم. حتي براي مدتي هم در جايگاه متهم به سوالات جواب بدهيد خوب است چون فقط كاسه ليسهايي كه موقع تقسيم غنايم اطرافتان را ميگيرند و نان به نرخ روز ميخورند را نميبينيد. حالا كه به اين صراحت جواب ميدهيد لطفا سوال ذهني مرا هم توضيح دهيد كه چرا در طول ۲۰ سال اداره كيهان كاريكاتور و سوابق ايران كارتون و سايتتان هيچ مصاحبه اي با آقاي بقال اصغري نكرديد و تنها مدافع خودتان را در هولوكاست در هيچ مسابقه حتي كشوري در داوري راه نداديد؟آيا اين سوال قابل جواب دادن هست يا توجيه كردن؟ تصور ميكنم شما امكانات دولتي زيادي در اختيار داشتيد كه عادلانه توزيع نشد و كار به اينجا رسيد
---------------------------------------------------------------------------
دوست گرامی ام آقای امیر تبریزی
عزیزم فکر می کنم بخشی از سوال را خودتان جواب داد ه اید
ایشان در مسابقه هولوکاست داور بود ه اند
در مسابقه اینترنتی دیگری از ایشان دعوت کردیم که فرمودند در داوری مسابقه به شکل اینترنتی شرکت نمی کنند.
می ماند دوسالانه کاریکاتور تهران ، که شاید بدانید که این شورای سیاستگذاری است که داوران را انتخاب می کند.
زمانی که دبیر بودم اصلا حق رای نداشتم و زمانی هم که عضو شورای سیاستگذاری بودم تها یک رای داشتم.
از امکانات دولتی فرمود ه اید ، می توانید بگویید از چه امکانات دولتی بنده استفاده کرد ه ام که عاد لانه توزیع نشده است.
مگر مجلات و کاتالوگ های مسابقات به دست دوستان عزیز تبریزیم نمی رسد.
در آماری که داریم بیشترین ارسال مجله مربوط به تبریز است.
شما فقط به مجله کیهان کاریکاتور مراجعه کنید ببینید چقدر مطلب درباره هنرمندان خوب تبریزی در مجله به چاپ رسیده است.
با آرزو.ی بهترین ها برای هنرمندان خوب تبریز
شجاعی .


سعید. ن. 12:29 @ Mon, 24 Aug 09

متشکرم که جواب من را دادید . جمله آخرتان یاد من و سایر کاریکاتوریست ها می ماند!


ع 12:50 @ Mon, 24 Aug 09

آقاي شجاعي بزرگوار اميدوارم هرچه زودتر سلامتي خويش را بازيبيد
اما بعنوان مدريت خانه كاريكاتور و دبير دوسالانه و فردي كه در راس هرم قدرت كاريكاتور ايران ايستاده ،تنها كاري كه از دستتون بر مياد ابراز همدرديه!واقعا هيچ اقدام عملي تري در نظر نداريد....بهرحال شما روزي سينه خودتون رو سپر گلوله بعثيها كرديد كه امثال نداها و سهرابها تكه و پاره نشوند.... تنها كاري كه ميتونيد بكنيد فقط يك ابراز همدرديه اونهم در يك كامنت!؟
---------------------------------------------------------------------------با اهدای سلام
به زودی نظراتم را درباره دوسالانه و تحریم آن خواهم نوشت
به خدا اصلا راس هرم قدرتی وجود ندارد
من تنها با یک کامپیوتر و در اطاقی در ابعاد 3 در 3 نشسته ام و به تنهایی پاسخگوی همه شما عزیزان هستم
اگر قرار بود کسی حمایت کند حداقل یک مقاله در این سایت به قلم او به چاپ می رسید
من بر حسب وظیفه ای که از دوسالانه پنجم برگردن خانه کاریکاتور گذاشته اند کارم صرفا اطلاع رسانی این دوسالانه بوده و هست
و از این بابت هم نه امتیازی و نه رانتی دریافت کرد ه ام
نه در این دولت مقامی دارم و نه پستی
همانطور که قبلا اشاره کرده ام در خانه کاریکاتور 150 ساعت حقوق دریافت می کنم این در حالی است که بیشتر ماهها بیش از 320 ساعت کار در ماه انجام می دهم
روراست از کار هنریم هم بازماند ه ام
وبه واسطه وضعیتم هم در شماره آخر سال کیهان کاریکاتور(بهمن وا سفند) در سر مقاله اشاره کرد هام که به دلیل بیماری دبیر این دوسالانه نخواهم بود
شجاعی


mrdadmehr 13:12 @ Mon, 24 Aug 09

سلام خدمت استاد شجاعی

استاد هیچ اشکالی ندارد که از دست شما به خاطر مطلب قبلی ناراحت بشوند چطور اون موقع که دست به این کار زدند به شما که رئیس خانه ی کاریکاتور ایران هستید نگفتند و موجب ناراحتی شما شد.

این تحریم هیچ جنبه ی دلسوزی و همدردی با مردم ندارد بلکه قضیه کاملا سیاسی است، من این حرف از کسی شنیدم که خود این بیانیه را امضا کرده و بعد از اینکه فهمیده قضیه از چه قرار است منصرف شده است

یک زمانی سیاست بازیچه دست کاریکاتوریست ها بود ولی الان کاریکاتوریست ها بازیچه ی دست سیاست شده اند

من با تمام وجود برای دو سالانه کار می کنم
----------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
بیایید در فضایی بی حاشیه به رای هم احترام بگذاریم
و امیدوارم با یک هم اندیشی مسالمت آمیز به نتیجه ای لازم برسیم.
شجاعی


یه کارتونیست 13:22 @ Mon, 24 Aug 09

با سلامخدمت استاد شجاعی و همه دوستان عزیز کارتونیست
بی شک توقعات دوستان از آقای شجاعی نباید این باشد که ایشان علیه نظام موضع بگیرند و شعارهای تندی که بعضی از دوستان علی همه ارکان نظام میهند را ایشان تأیید و تکرار کنند.دوسالانه اخیر نیز ارتباطی به دولت و رئیس جمهور فعلی نداشته و مطابق برنامه ریزی دوسالانه قرار بوده که برگزار شود و تحریم آن نیز جز قهر با خود نیست دوستان میتونن با همین موضوع آثاری راارائه کنن که به نوعی بیان انتقادشون باشه از وقایع اخیر.خیلی از دوستانبرای پروژه هایی دارن کار میکنن که واقعا دولتیه ولی چون پای منافعشون در میونه اونجا رو تحریم نمی کنن!یه خوردم تحقیق کنین ببینین گرایشات سیاسیه تهیه کنندگان بیانیه چیه ؟تخصصشون ،کاراشون ،جای ارائشون و موضعشونو در دوسالانه های قبلی .اونا اون موقع هم یه چیز دیگه ای علم کردن تا روش بنشیننو خودی نشون بدن(موج سواری کنن)بدون داشتن توانایی هنری بالا نسبت به بسیاری از کارتونیست ها با دلال بازی و موج سواری از جامعه کاریکاتوریست کشور سوئ استفاد می کنن
----------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
به اعتقاد من دوستان کاریکاتوریست دوسالانه را به این دلیل تحریم کردند که ناملایماتی نسبت به مردم رخ داد و البته همانطور که استاد علیزاده عنوان کردند هدف ازاین تحریم مقابله با نظام نیست.
هدف من از این به بعد در این سایت تنش زدایی است نه اینکه زمینه ای برای کدورت یا کینه ایجاد شود.
جسارتا با نظر شما مبنی بر موج سواری هم موافق نیستم
دوسالانه را تا کنون بستری برای ارائه آثار هنرمندان ایرانی می دید ه ام تا در معرض یک اتفاق بزرگ هنری در ایران قرار گیرند
امیدوارم با همدلی با یکدیگر راه حلی مناسب برای این اتفاق پیدا کنیم که قطعا با هم اندیشی بی حاشیه میسر خواهد شد.
شجاعی


ترنج 14:44 @ Mon, 24 Aug 09

آقاي شجاعي عزيز سلام
ضمن عرض خسته نباشيد و تبريك براي داوري شما در برزيل
بايد بگم از اينكه سكان ايران كارتون فارسي رو خودتون به دست گرفتيد خوشحالم و البته از زحمات جناب زاهدي هم كه قبلا اين مسوليت رو به عهده داشتند تشكر ميكنم.
از اينكه با طمئنينه و در نهايت شكيبايي و احترام جوابگوي مخاطبان اين سايت هستيد از شما بسيار سپاسگذارم.
منتظر شنيدن پيشنهادات شما درباره ي بيرون رفت از وضعيت فعلي و بحراني كاريكاتور هستيم...
سوالي دارم :
از اونجايي كه ايران كارتون متعلق به همه ي كارتونيست هاي ايرانيه ميپرسم كه آيا ميتونه بستري براي نمايش كارتون هاي اعتراضي به وقايع اخير باشه يا اينكه كارتونيستها بايد همچنان اين قبيل اثارشون رو به سايت ديگري ببرند؟
مثل هميشه از زحمات بي دريغ شما قدرداني ميكنم
--------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
از ابراز لطفتان بی نهایت سپاسگذارم
فرمایش شما کاملا متین است
ايران كارتون متعلق به همه ي كارتونيست هاي ايرانی است
همانطور که گفتم اینجا شخصی نیست و زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است
این سازمان مثل هر سازمان دیگر ی بخش حراست دارد و...
طبیعی است که امکان نمایش طرح هایی که اعتراض به موارد اخیر است فراهم نمی شود
و دوسوته تنها مرکز هنری در ارتباط با کاریکاتور درش بسته خواهد شد.
اهداف خانه کاریکاتور صرفا در مسیر اعتلای سطح آگاهی هنری کاریکاتوریست های این مرز و بوم است.
هیچگاه وارد سیاست نشد ه ایم چون سیاست تاریخ مصرف دارد
گر چه باید عرض کنم معیار برای بنده حفظ نظام است جون ثمره خون صدها هزار شهید است ، شما خود در مناطق جنگی حضور داشته اید در منطقه شلمچه وجب به وجب آن خون یک شهید ریخته شده است.
موفق و سلامت باشید
شجاعی


امير تبريزي 19:26 @ Mon, 24 Aug 09

جوابهايتان در مورد بي عدالتي تان قانعم نكرد. صدها مسابقه و تصميم گيرنده اصلي شما و نبودن حتي يك مصاحبه ؟با فرستادن ايران كارتوني كه حتي مسابقات بين المللي تبريز در يك صفحه كامل در آن حق انتشار ندارد مضحك نيست؟ بحث البته در مورد بيانيه است و ما ميان دعوا نرخ تعيين كرديم ببخشيد چون هرگز چنين فرصتي به ما تبريزيها نداده بوديد كه نظرمان در ايران كارتون بالا بيايد
-----------------------------------------------------------------------با اهدای سلام
دوست گرامی کم لطفی نفرمایید
همین الآن در سایت انگلیسی تبلیغ مسابقه بین المللی تبریز وجود دارد
در ایران کارتون و کیهان کاریکاتور هم خبر درباره کاریکاتور تبریز زیاد چاپ شده است. (نمونه اش تمامی اخبار مربوط به نشریه کاریکاره یا گزارش هایی درباره مسابقات) ، حتی سال گذشته آقای محی الدین کور اوغلو را که میهمان ما بودند جهت حضور در تبریز برای ورک شاپ به شهر زیبایتان فرستادیم تا از تجارب ایشان هنرمندان گرامی تبریز بهره بگیرند و...
کافیست به آرشیو رجوع کنید.
همین مورد بالا ( در مورد درج خبر مسابقه تبریز)م فکر می کنم کم اهمیت نیست
به هر حال ایران کارتون مخاطبان فراوانی در سطح دنیا دارد
.امیدوارم قانع شده باشید
ارادتمند شما
شجاعی


میم ر 22:20 @ Mon, 24 Aug 09

من هم بیانیه رو امضا کردم ولی به نظر میاد که دوستان توی این صفحه بیشتر به 1) روابط خارجی ایران و 2) انتقاد به دور از انصاف از آقای شجاعی پرداختن.
بدون در نظر گرفتن علایق سیاسی ایشون ارادت و علاقه خاصی بهشون دارم
--------------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
شما لطف دارید
البته من فکر می کنم مطالب دوستان به دور از انصاف نیست .
هر کسی نظر خودش را دارد و من به همه آنها احترام می گذارم
من از لطف شما بی نهایت ممنونم
شجاعی..


من 2:43 @ Tue, 25 Aug 09

جناب شجاعی
دیگه شاکی نیستم از شما! دو سه تا سوال داشتم. امیدوارم بتونم بهره ای از شما ببرم.
1- شما طراح بسیار قدرتمندی هستید. می شه بگید با تجربه ای که شما دارید رمز موفقیت طراحی در یک جمله چیست؟
2- آقای زاهدی دیگه با مجموعه همکاری نمی کنن؟
قبل از هر گونه تصمیم گیری یک پیشنهاد دارم:
آیا امکان پذیر است که دوستان امضا کننده بیانیه و ایران کارتون در یک اقدام دوستانه در مراسمی نمادین،انسانی و غیر سیاسی به یاد مردمی که در خیابان آسیب دیدند دور یکدیگر جمع گردند. شرطی هم برای این مراسم تعیین شود: هیچ کس هیچ حرفی درباره تحریم و دوسالانه رد و بدل نکند و تنها یک گردهمایی باشد که هنرمندان دوستی ها را تحکیم کنند.
بدین طریق دوسالانه در موعد مقرر با همه دوستان و هنرمندان نیز برگزار شود.
فکر می کنید این پیشنهاد خوبی هست؟ آیا می توان اجرایش کرد؟ چرا نمی شه؟
-----------------------------------------------------------------------با اهدای سلام
جسارتا جمله آخر شما را چون تنش زا بود و متوجه دوستان امضا کننده بیانیه می شد حذف کردم.
من طزاحی معمولی هستم ، منتها از 28 سال پیش دارم به شکل مداوم کار می کنم .
فکر می کنم استمرار در کار مهمترین اصل در طراحی است.
آقای زاهدی دیگر مسئولیتی درباره سایت فترسی ندارند.
پیشنهادتان بشیار خوب است ، امشب برای داوری مسابقه پراسیکابا به برزیل می روم بعد از مراجعت ابن پیشنهاد و موارد دیگری را با عزیزان مطرح می کنم تا بدون حاشیه به نتیجه ای
مناسب برسیم.
با تشکر
شجاعی.


سعید 6:29 @ Tue, 25 Aug 09

به نظر من خانه کاريکاتور٫ سايتهای ايران کارتون ٫ مجلات ايران کارتون٫ دوسالانه و اهداف آنها در جهت بالا بردن بار علمی و اطلاع رسانی و ارتقاء فضای کاریکاتور در ایران و بین الملل میباشد .اداره کردن تمامی موارد بالا به صورت شخصی امکان پذیر نمیباشد و حمایت یک نهاد دولتی را طلب میکند همچنانکه هم اکنون نیز به اینگونه است .همه ما میدانیم توقع انتشار کاریکاتور علیه این دولت و یا نشر بیانیه از طرف مدیریت خانه کاریکاتور باعث بایکوت کردن همه موارد بالا میشود و این به نفع جامعه کاریکاتوریستها نیست چون برای خانه کاریکاتور و دوسالانه زحمتها کشیده شده است و نباید از آقای شجاعی انتظار بیشتر از محکوم کردن داشته باشیم .


سیستانی 10:38 @ Tue, 25 Aug 09

استاد وقتی در برزیل هستید به این فکر کنید که بین مردم و روسا بهتر است یکی را انتخاب کنید.لااقل در باقی عمر آخرتتان را به دنیا نفروشید، توبه بهترین راه مسلمان برای بازگشت است
---------------------------------------------------------------------------
با اهدای سلام
ممنون از تذکرتان
هیچ مسئولی دلش به حال من نسوخته و برایم اهمیتی هم ندارد که بسوزد یا نسوزد ،
خداوند متعال که نسبت به تمام بندگانش مهربان است، در ِ توبه را به روی هیچ کس نبسته است و همواره پذیرای انسان‌هایی است که قصد بازگشت به سویش را دارند
شجاعی.


ع 13:07 @ Tue, 25 Aug 09

آآقاي شجاعي عزيز پيرو پيام قبلم منظورم از راس هرم قدرت همون سمت اجراي شما بود....درثاني شخصا معتقدم بينال كاريكاتور حرفه ايي ترين و منظم ترين بينال ايرانه.بينال نقاشي كه سالهاست برگزار نميشه.بينال گرافيك هم كه پر از اايراد و بي نظميه بينال عكاسي ، مجسمه سازي و تصويرگري هم كه زمان اجراش اصلا مشخص نيست و نميشه اسم بينال رو روش گذاشت،كلا هيچكدومشون كيفيت دوسالانه كاريكاتور رو ندارن كه البته تصور نميكنم لازم به ذكر اين نكته بباشه كه تمام اينها البته بنظر شخص من مرهون مديريت حضرتعاليه....اما قلبمون شكسته برادر،درك كن....دواران سياهيه....خيلي سياه.




زبان:




آخرين اخبار

آرشیو اخبار
خانه

© 2005-2011 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions